Zaglosuj na uczestniczki konkursu Miss Polski na wozku 2014

wtorek, 12 listopada 2013

CIASTO Z MIELONYMI ORZECHAMI LASKOWYMI

Ciasto jest bardzo łatwe i bardzo szybkie do przygotowania. Ja do upieczenia 8 babeczek i 4 "chlebków" zużyłam niżej podanych ilości produktów, ale jeśli potrzebujecie więcej ciasta pamiętajcie o zwiększeniu ilości dodawanych składników. Można je upiec w dowolnej formie.

Ps. orzechów sama nie mielę:) Kupuję gotowe w Lidlu albo Aldim.






Składniki:
  • 120 g masła
  • 1 szklanka mielonych orzechów laskowych lub włoskich
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 3/4 szklanki przesianej mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 białek
  • polewa lukrowa cytrynowa (sok z cytryny plus cukier puder) - na oko;)
  • jadalne ozdoby

Wykonanie:

Masło rozpuścić na małym ogniu, mieszać i odstawić do ostygnięcia. W międzyczasie nastawić piekarnik (elektryczny) na około 150 stopni. Następnie nalezy wymieszać: migdały, cukier puder, cukier waniliowy, mąkę i proszek do pieczenia. W osobnym naczyniu ubić trochę widelcem lub trzepaczką białka i następnie dodać do wcześniej wymieszanych składników. Wymieszać.  Potem do wszystkiego dodać masło i znów wymieszać. Wylać masę do formy i piec przez około 15-20 minut (sprawdźcie patykiem czy nie jest zbyt wilgotny po wbiciu i wyjęciu go z ciasta).
Ciasto można po wystygnięciu posypać cukrem pudrem lub zrobić lukier (trochę cukru pudru plus sok z cytryny) - ja, jak widać na zdjęciu, przystroiłam ciasto (ciastka) lukrem, jadalnymi perełkami i namalowałam wzorki za pomocą pisaków do ciast i tortów.

1 komentarz:

  1. Robiłam ostatnio bardzo podobne, tyle że z włoskich właśnie:)

    OdpowiedzUsuń